Ik hou per dag bij wat ik ongeveer heb gegeten en hoe ik me voel. Het begin is “natuurlijk” altijd makkelijk dus de eerste week is altijd wel goed door te komen! Nu hebben we de weken voorafgaand aan deze whole30 behoorlijk slecht gegeten (veel vooral en veel alcohol) dus in die zin vrees ik dat we dat wel gaan voelen. Drie weken Italie betekende ook drie weken elke dag pasta en elke dag wijn. Ouch…. De update post is ik elke week op zaterdag dus technisch gezien is de eerste update voor de eerste zes dagen… 🙂  Wijst zich vanzelf denk ik zo.

Maandag 12 juni – dag 1

  • Ontbijt: Omelet met courgette, paprika en spinazie. Twee koppen koffie (zwart natuurlijk)
  • Lunch: Koolsalade met witte kool, wortel, rozijnen, walnoten en pecannoten. Dressing van mayonaise en appelcider azijn. O en anijszaadjes. Een flinke bak vol
  • Diner: Gebakken aardappeltjes met soort shakshuka met ei, spinazie, paprika

Verder veel water gedronken. Ik voelde me prima, maar aan het eind van de dag een lichte hoofdpijn en hongergevoel. Drukke werkdag gehad en de hele dag met mijn hoofd boven de pasta gerechten gestaan. Maar geen probleem om die niet te eten hoor! (ben benieuwd of dat eind van de week nog zo is!)

Dinsdag 13 juni – dag 2

Heerlijk geslapen vannacht. Dat zal toeval zijn geweest maar toch… Slapen is – sinds ik in de overgang zit – best af en toe een dingetje. Dus elke goede nacht is meegenomen. Sowieso slaap ik over het algemeen tijdens een whole30 erg goed dus ik heb goede hoop dat het verbetert.

  • Ontbijt: Omelet met paddestoelen en courgette
  • Lunch: Weer een flinke hoeveelheid van de koolsla.
  • Diner: Moot zalm van de BBQ met groenteschotel

Woensdag 14 juni – dag 3

Pfft, niet mijn beste dag. Wel lekker geslapen dus dat was weer fijn, maar ergens halverwege de ochtend verdween alle energie als sneeuw voor de zon en was ik vooral moooooeeeeee….. Ik had ook hoofdpijn en voelde me door de bank genomen niet zo bijster geweldig… Afkickverschijnselen… Elke keer weer… Blegh… Deze fase mag snel overgaan!

  • Ontbijt: Tomatenbrood met avocado en een gekookt eitje
  • Lunch: Weer een berg koolsla (en nu is het op gelukkig)
  • Diner: Shakshuka

Donderdag 15 juni – dag 4

Slecht geslapen! Ik was nog laat aan het werk en daarna kon ik niet slapen. Voor mijn gevoel tot 2 uur wakker gelegen en daarna was het alweer binnen no time 6 uur natuurlijk. ’s Morgens had ik het zwaar. Moe en niet vooruit te branden. Dat werd niet veel beter al was het eind van de dag ok. Soort van ok dan. Morgen beter hoop ik!

  • Ontbijt: Tomatenbrood met avocado en een gekookt eitje
  • Lunch: tonijnsalade met sla-wraps
  • Diner: Zoete aardappel stamppot met prei
  • Tussendoor zoete kersen

Vrijdag 16 juni – dag 5

Gelukkig wat beter geslapen dan gisteren maar moe ben ik nog steeds wel erg.

  • Ontbijt : Scrambled eggs met paprika
  • Lunch : Tonijnsalade met sla
  • Diner : Gebakken aardappeltjes met gemengde sla met gerookte zalm
  • Handje gemengde noten

Zaterdag 17 juni – dag 6

Vanmorgen ging de wekker al om kwart over vijf omdat ik dit weekend in Belgie aan het werk ben. Dus kort geslapen en ik ben lichtelijk gesloopt. Vandaag was een moeizame dag. Zoooo moe dat je denkt dat je staand in slaap kan vallen zeg maar. Pfft. Ik weet niet of dat nou alleen door de whole30 komt, want tenslotte is het ook een zwaar vermoeiende week geweest dus dat helpt niet mee.

Lastig ook qua eten want ik heb natuurlijk niet thuis gegeten. Tussen de middag ging het al beetje verkeerd want ze hadden een salade voor me gemaakt, maar met feta… Ik vond het lullig om daar wat van te zeggen dus opgegeten. En ’s avonds een griekse salade besteld in het hotel-restaurant aangezien dat ongeveer het enige was wat nog een beetje ergens op leek, maar ja ook niet compliant natuurlijk. Het zei zo..

  • Ontbijt: Tomatenbrood met gekookt eitje
  • Lunch: salade met noten en feta
  • Diner: Griekse (nou ja) salade met kip en feta

Niet de beste dag dus vandaag maar ja, het is even niet anders. (theoretisch betekent dat dat ik overnieuw moet beginnen. We shall see….)

Al met al een zware eerste zes dagen! Dat bleek dus anders te zijn dan wat ik me kan herinneren van eerdere keren (zie begin stukje) Erger dan anders ook heb ik het idee. Het zal een combinatie zijn van heel druk met werk, weinig slaap en ontwenningsverschijnselen. Hopelijk een betere tweede week in ieder geval!