Persoonlijk whole30 info

Dagboek van een whole30 – week #2

Dagboek van een whole30 week 2 | everydayhealthy.nl

Zondag 18 juni – dag #7

Gelukkig goed geslapen weer vannacht want gisteren was echt een rampendag. Ik ben het doorgekomen maar man, wat was ik moe! Vanwege het werk in België in een hotel geslapen (met airco!) dus voor ontbijt moest ik het doen met het ontbijtbuffet. Nu was dat gelukkig een hele uitgebreide dus scrambled eggs genomen met wat rauwkost. Gebakken aardappeltjes (maar laten liggen want die waren drooooooog!) en een fruitsalade. Dus qua ontbijt was dat wel prima. Mijn energie was ’s morgens goed maar in de loop van de middag kakte ik toch wel een beetje in. Maar goed het was een lange dag weer én ook nog eens 30 graden dus ja dat had normaal ook zo geweest denk ik.

Wat ik wel grappig vond om te merken is dat ik terug naar huis (rit van 2,5 uur) geen enkele dip had. Normaal had ik na een lange dag en dan zo’n lange rit altijd wel een moment dat ik dreigde in slaap te vallen en even moest stoppen bij een pomp om even frisse lucht te halen en meestal een zoete koek of zoiets… Nu nergens last van. Zelfs toen ik thuis kwam viel het eigenlijk wel mee met de moeheid.

  • Ontbijt: Hotelbuffet met scrambled eggs, rauwkost, fruitsalade, koffie en nog gekookt ei.
  • Lunch : Salade met gegrilde groenten (aubergine, courgette, gekookt ei, olijven en beetje feta) Ook weer met een beetje feta maar dat heb ik maar zo gelaten
  • Diner: Witlofschuitjes met tonijnsalade (ik was natuurlijk pas om 9 uur thuis dus niet zo heel veel honger meer dus dit was prima
  • Tussendoor: grote fruitsalade en onderweg nog een banaan

Maandag 19 juni – dag 8

  • Ontbijt: Aardbeien en blauwe bessen met hazelnoten en amandelboter
  • Lunch: Tonijnsalade met roodlofschuitjes
  • Diner: Gebakken aardappeltjes met mayonaise, groene salade met ei en gerookte zalm
  • Tussendoor kersen

Dagboek van een whole30 week 2 | everydayhealthy.nl

Dinsdag 20 juni – dag 9

  • Ontbijt: Omelet met asperges en courgette
  • Lunch: Makreelsalade met slaschuitjes
  • Diner: Bloemkoolcouscous met geroosterde groentes  en olijven
  • Tussendoor: Kersen (het is kersentijd en ze zijn heerlijk dus wat zal ik ervan zeggen)

Aangezien het de afgelopen tien dagen belachelijk druk is geweest heeft Tom bijna al het kookwerk gedaan en zijn fantasie met whole30 gerechten is net ietsje minder dan de mijne zeg maar. Met als gevolg dat ik denk ik wat te laag uitkom met eiwit en calorieen in het algemeen maar goed, nog 1 dag en dan is het ergste qua werk achter de rug. En kan ik weer eens zelf lekker koken. Niet dat ik niet lekker heb gegeten hoor! Ben hartstikke blij met een vent die tenminste weet hoe hij een maaltijd klaar moet maken.

Mijn geliefde collega’s hadden vandaag na de lunch zin in ijs dus er kwamen enorme bakken Ben&Jerry’s ijs op tafel. En het deed me echt niks. Sterker nog: een van de meiden werd na afloop een beetje beroerd door de zoete bende. Dat at ze normaal niet zo vaak dus het viel niet al te best. I rest my case. Bovendien had ik net een flinke bak makreelsalade op dus ik zat vol. Ik voelde me verder goed vandaag. Ondanks de belachelijke hitte (30˚C) hebben we de dag weer overleefd.

Slapen is nog niet helemaal wat het moet zijn. Ik kom moeilijk in slaap maar daarna gaat het wel. Hopelijk wordt dat dus nog wel beter. Op naar dag 10 alweer (volgens de whole30-makers de dag dat de meeste mensen stoppen…)

Woensdag 21 juni – dag 10

  • Ontbijt: Eieromelet met groente (paprika, courgette, tomaat)
  • Lunch: Grote kom salade van venkel, witte kool, appel, sinaasappel, walnoten, avocado met een dressing van tomaatazijn en basilicumolie
  • Diner: Gebakken aardappeltjes, gerookte zalm en geroerbakte spinazie met ui en knoflook

Het was een beetje een gekke dag vandaag… Ik voelde me op zich prima maar had een paar momenten dat ik ineens strontchagrijnig werd. Eerst ’s morgens toen ik iets niet in mijn kledingkast kon vinden, daarna toen ik voor de derde keer die ochtend de airco moest verplaatsen (ze zijn bezig in de studio met de buitenkant van het pand) en vervolgens toen bleek dat ze de kozijnen buiten mosterdgeel gingen schilderen. (Mosterdgeel?? Echt???) Mijn normaal redelijk gelijkmatige humeur moest even wijken voor een dosis irritatie… 🙂

Dagboek van een whole30 week 2 | everydayhealthy.nl
Neee, niet weer een omelet! (o en dat brood op de foto was natuurlijk niet van de whole30. Oudere foto!)

Donderdag 22 juni – dag 11

Vandaag naar school (opleiding natuurvoedingsdeskundige) en het lunchthema was dit keer granen… Niet zo handig als je die niet kunt eten, maar ik heb wel een bulgursalade meegenomen. Gebaseerd op een quinoa salade die ik veel heb gemaakt dus leek me een veilige keus. Niemand horen klagen. Voor mezelf had ik een andere salade meegenomen

  • Ontbijt: tomatenbrood met avocado en gekookt ei
  • Lunch: Venkel/koolsalade met appel, sinaasappel en hazelnoten. Met een dressing van mayonaise en perzik-abrikoosazijn
  • Diner: Zoete aardappelsalade
  • Snack: klein bakje cashewnoten ’s avonds

Ik voelde me best stoer dat ik mijn eigen salade mee had terwijl iedereen aan de graangerechten zat. Ik heb ook het idee dat ik daar dit keer minder moeite mee heb dan vorige keren. Ik voel me dus nog steeds sterk en gemotiveerd.

Vrijdag 23 juni – dag 12

De tijd gaat best wel hard eigenlijk he. Dag 12 alweer! De ontbijtjes zijn zoals altijd weer een probleem (nou ja probleem). Ik had wilde plannen om dingen uit te proberen maar in de praktijk is tijdgebrek de reden dat we toch weer teruggrijpen naar het bekende. Maar zondag ben ik vrij dus dan ben ik vast van plan een soort quiche uit te gaan proberen en een ander soort ‘cake’ te bakken. Het tomatenbrood is lekker en ik heb er net weer een nieuwe van gebakken (recept komt hier volgende week online) maar ik ben wel toe aan iets anders.

  • Ontbijt: Scrambled eggs met tomaat en bosui
  • Lunch: geroosterde groente en flink bakje frambozen
  • Diner (uit eten): Salade van geroosterde groentes met geitenkaas en olijven

’s Avonds uit eten met een groep fotografen (via ons Broodfonds) en het “voorgerecht” was daar brood met verschillende dips enzo. Lekker maar niet voor mij dus. Op zich prima. Ik heb er geen moeite mee om brood te laten staan. Mijn hoofdgerecht was gegrilde groentes en ik heb wel de geitenkaas gegeten. Niet approved eigenlijk dus. Maar ik vond het een acceptabel uitstapje.

De stoelgang was een beetje in de war vandaag. Niet ernstig, maar eh… vooral veel zeg maar… 🙂

Maar still going strong dus! Op naar week 3

Verslag van week 1 nog nalezen?

Schrijf je in en ontvang gratis de gezonde recepten uit mijn kookboek Heerlijke Chaos

Je ontvangt een PDF met daarin het Gezonde hoofdstuk uit mijn boek. En daarnaast natuurlijk de nieuwsbrief!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment! Powered by ConvertKit

Over de auteur

Simone van den Berg

Simone van den Berg

Simone is foodfotograaf en foodblogger en maakt het zichzelf daarmee vaak niet al te makkelijk om op het goede (lees gezonde) pad te blijven. Bovendien is er zoveel informatie over voeding en gezondheid te vinden en spreken onderzoeken elkaar voortdurend tegen. Om te proberen wat orde in de chaos te scheppen is ze begonnen met Everyday Healthy. Simone volgt momenteel de opleiding tot natuurvoedingsadviseur.

2 Comments

Klik hier om een comment te plaatsen

  • Ooooh! Ja!
    Ik ben schuldig!
    Suiker en ik zijn nu eenmaal geen dikke vrienden. Nog een hele nacht ‘genoten’ van het ijs….
    De dag erna heb ik dus ook geen ijs gegeten…. 😂😅
    En ik vind dat je het fantastisch doet!!
    Luv ya!!
    XXX

Welkom bij

Gezondheid: we weten allemaal dat het belangrijk is. Maar hou zorg je ervoor dat je gezond blijft? Wat "moet" je eten en wat beter niet? En wat voor rol speelt beweging hierbij?

Op Everyday Healthy proberen we je wegwijs te maken in de wirwar van informatie die je links en rechts om je oren krijgt. En vullen we dat aan met lekkere recepten zodat je meteen aan de gang kunt!

I Quit Sugar

Categorieen

Nu aan het lezen