Dagboek van een whole30 – week #3

0
40

Whole30 week 3

Zaterdag 24 juni – dag #13

  • Ontbijt: Tomatenbrood met avocado en gekookt ei
  • Lunch: “yoghurt” van spinazie, banaan, sinaasappelsap en een veldsla salade met abrikoos en rode-ui dressing
  • Diner: Kipdijfilet met geroosterde broccoli met cashewnoten
  • Tussendoor: druiven

Vandaag moest ik werken en ik had eigenlijk niks meegenomen voor de lunch maar gelukkig hadden we iets wat wel whole30 approved was. En de ‘yoghurt’ was verrassend lekker. Dat ga ik zeker nog een keer proberen te maken. Ondertussen zitten we aan de goede kant van de whole30 en voel ik me prima. Net als elke keer vraag ik me af of ik na de 30 dagen niet beter paleo kan blijven eten. Ik voel me er echt beter bij dan met ons ‘normale’ dieet maar ik ga toch wel elke keer weer de mist in. Eens kijken hoe we dat dit keer beter en anders aan kunnen pakken, maar daar hebben we nog twee weken om over na te denken.

O en ook fijn, de broeksriem gaat al weer een gaatje strakker!

Zondag 25 juni – dag #14

Yay! Vrije dag! Dat is best een tijd geleden dus ben blij dat ik eindelijk weer eens een dagje echt vrij ben (alhoewel… ik moet nog een offerte maken en foto’s bewerken, maar toch…ik hoef niet weg)

  • Ontbijt: eieromelet met courgette en spinazie
  • Lunch: Fruitsalade met aardbeien, meloen en munt
  • Diner: Zalmfilet met geroosterde bloemkool en amandelen
Humphrey moet ook altijd even meegluren

Maandag 26 juni – dag 15

  • Ontbijt: 2 eieren sunny side up met geroosterde tomaatjes
  • Lunch: Koolsalade (rode en witte) met hazelnootjes
  • Diner: Bavette met venkel-mango salade

Op de helft! We voelen ons allebei goed. Tom’s bierbuik is al enorm geslonken, zijn broeksriem gaat al een paar gaatjes strakker (en dan nog zakt ie van zijn kont af) en ook bij mij kan de riem alweer wat strakker. Altijd fijn. Maar wat eigenlijk belangrijker is, is dat ik het idee heb dat ik minder last van mijn enkel heb. Hij lijkt minder dik te worden en zeker als je rekening houdt met het feit dat ik aan het begin van de whole30 tien dagen achter elkaar heb gewerkt. Ik maakte me daar voorheen zorgen over, want elke keer als ik 3 dagen heb gewerkt moet ik eigenlijk een dag bijkomen met de beentjes omhoog. Het kan toeval zijn hoor. Ik moet nog zien of het in die richting beter blijft gaan.

To be continued dus!

Dinsdag 27 juni – dag 16

  • Ontbijt: Twee sneetjes tomatenbrood met 2 gebakken eieren. 1/2 meloen.
  • Lunch: Left-over venkel/mango salade en koolsalade
  • Diner: Geroosterde groentes met gebakken aardappeltjes en stukje bavette

Lekker geslapen vannacht maar wel een paar keer wakker geweest. Gewerkt vandaag en ’s morgens voelde ik me prima maar na de lunch kakte ik volledig in. Nu was de lunch best behoorlijk zoet met de mango en de dressing, maar of dat nou de oorzaak was? Geen idee maar hopelijk gaat het morgen weer beter.

Woensdag tm vrijdag – dag 17-19

Oops, vergeten bij te houden wat ik heb gegeten de afgelopen dag. Ik merkte vandaag (vrijdag) voor het eerst dat mijn spijkerbroek een beetje begint te lubberen aan de achterkant. Zat het voorheen vooral strak (stretch) maar nu begint er wat teveel ruimte te komen. Altijd een goed teken! En nee ik ben nog steeds niet op de weegschaal gaan staan alhoewel ik vanmorgen héél even twijfelde… zal ik wel of zal ik niet? Toch maar niet gedaan.

De ultieme uitdaging was ook nog eens van de week toen ik recepten moest maken voor een koekjesmerk. En dan ga je natuurlijk niet een whole30 recept maken. Dat werd dus een cheesecake en ijssandwich. Hoezo kat op het spek binden…. Maar ik heb het overleefd en de recepten vielen in de smaak heb ik me laten vertellen. 🙂

Slapen is nog steeds af en aan. Door de opvliegers word ik vaak wakker en dat is shit maar ja wat doe je eraan? Ik hoop dat het nog beter wordt.

Op naar week 4!!

 

 

 

Laat een comment achter

Please enter your comment!
Laat hier je naam achter