Persoonlijkwhole30 info

Dagboek van een whole30 – week #4

Lekkere groente-dips van de shoot met de Foodsisters… (nieuwe boek komt in het najaar uit!)

Zaterdag 1 juli – dag 20

Zo nog maar tien dagen te gaan. Dat is eigenlijk best snel voorbij gegaan, al zeg ik het zelf. En het gaat nog steeds goed eigenlijk, al mis ik wel de opties om eens wat anders te eten. Yoghurt bijvoorbeeld bij het ontbijt lijkt me wel weer erg fijn. Aan de andere kant wil ik nog veel meer kilo kwijt dus ik ben wel aan het denken hoe we hierna verder gaan. Kan zo maar dat we nog een beetje doorgaan op het ingeslagen pad. Wellicht doen we wel een whole40. We shall see…

  • Ontbijt: aardbeien/frambozen en hazelnoten
  • Kip met geroosterde groentes
  • Wortel-biet salade met appel, walnoten en dressing mayo en perzik azijn
  • Tussendoor; 1 banaan

Die ontbijtjes met fruit zijn lekker hoor maar eigenlijk niet zo geslaagd. Ik voel dat ik om half elf dan alweer trek heb in iets. Dus maar niet meer doen. Bovendien heb ik een nieuw soort “brood” gebakken dus dat morgen maar weer nemen.

Zondag 2 juli – dag 21

  • Ontbijt: Notenbrood met avocado en gekookt eitje
  • Lunch: tonijnsalade
  • Diner: Geroosterde broccoli met hazelnootjes en stukje kip
  • Tussendoor: meloen en 1 banaan

Het recept voor het notenbrood komt binnenkort online. Ik vind het erg lekker, maar je moet flink kauwen aangezien er nogal wat ‘vulstof’ inzit. Tom vind het minder lekker dan het tomatenbrood.

We gaven vandaag een workshop in Het Groene Geheim, waar we standaard een panini lunch hebben. (voor mij dus tonijnsalade) En daar stond dit leuke ezeltje…

Ezeltje tijdens de workshop.. 🙂

Maandag 3 juli – dag 22

  • Ontbijt: Omelet met spekjes, courgette en champignons
  • Lunch: zalm en asperges
  • Diner: Courgette ‘pasta’ met tomatensaus

Wat me een beetje tegenvalt is dat ik in de middag ineens weer een dipje heb. Of het nu komt door dat ik zo druk ben de laatste tijd of door wat ik eet of door iets anders? Kan ook door de overgang komen schijnt. Geen idee. In de tweede week ging dat eigenlijk beter maar ik had vandaag weer zo’n dip. Echt moe…. Het eten gaat nog steeds goed. Ik heb geen moeite om van alles te laten staan en netjes mijn lunch te eten. Althans het is meestal tijdens de lunch dat er andere mensen zijn die dingen eten die niet ‘approved’ zijn.

 

Dinsdag 4 juli – dag 23

Lekker geslapen vannacht alhoewel ik wel weer een paar keer wakker ben geweest door de overgang (door de opvliegers dus). Ik zit er wel aan te denken om misschien toch eens iets te gaan nemen tegen de opvliegers want ben het wel echt zat. Ik had gehoopt dat anders eten daar ook tegen zou helpen en wel een beetje denk ik maar over is het niet.

  • Ontbijt: Notenbrood met gebakken ei en gebakken tomaatjes
  • Lunch: tonijnsalade
  • Diner: Shakshuka
  • Tussendoor: Handje rauwe cashewnoten
Kalkoenshoot

Woensdag 5 juli – dag 24

Gisteravond een interessante docu zitten kijken over kanker ‘The C-word”. Voor iedereen met Netflix misschien een aanrader om te kijken als je fooddocu’s graag kijkt.

Vandaag weer een shoot. Wat dat betreft zal ik blij zijn als het even wat rustiger is. Ik vind dat ik deze whole30 minder creatief ben geweest met de recepten. Kwestie van tijdgebrek en het feit dat vooral Tom ’s avonds heeft gekookt. En dan worden het vaak de ‘klassiekers’. Maar niet getreurd: ook na onze whole30 komen hier gewoon whole30 recepten online. Bovendien hebben we besloten om na de 30 dagen voorlopig even door te gaan, maar daarover later meer!

  • Ontbijt: Notenbrood met gebakken tomaatjes en gekookt ei
  • Lunch :  Geroosterde groente, bloemkoolcouscous, gerookte zalm met komkommer (allemaal leftovers van de shoot)
  • Diner :  ‘huzarensalade’ met bloemkool, gebakken aardappeltjes en kipburger
  • Tussendoor: cashewnoten en hazelnoten
Lunch tijdens de shoot!

Donderdag 6 juli – dag 25

Vandaag schooldag dus dat is weer salade meenemen en omdat ik die ‘even snel’ ’s ochtends in elkaar moet flansen werd het weer een tonijnsalade. Nou ja, wel lekker maar het had wat spannender kunnen zijn zeg maar. Het was weer een zweterige nacht maar op zich wel redelijk lekker geslapen.

  • Ontbijt: Omelet met courgette en klein spekje en peterselie
  • Lunch: Tonijnsalade (yep alweer)
  • Diner: Zoete aardappelsalade met paprika en rode biet
  • Tussendoor: mini bakje rauwe cashewnoten

Op school waren er dit keer tussen de middag de nodige gerechten die ik in theorie wel had kunnen eten maar het was allemaal niet helemaal duidelijk wat ze er allemaal in hadden gestopt. Veel dingen met net een beetje honing of net een beetje ‘kokosbloesemsuiker’ en meer van die ongein. Dus het zekere voor het onzekere genomen en gewoon mijn eigen salade maar opgegeten.

Gelukkig een gezonde shoot deze week

’s Avonds was een beetje een last minute maaltijd aangezien Tom mega in de file stond en we allebei niet nagedacht hadden over het avondeten. Maar gelukkig lag er nog het nodige in de koelkast dus de zoete aardappelsalade was zo in elkaar geflanst!

Vrijdag 7 juli – dag 26

Ook weer vast geslapen vandaag. Of dat nu komt door het weer of door iets anders…. Geen idee, maar op zich niet verkeerd. Wel een keer wakker geworden van een opvlieger maar what else is new!

  • Ontbijt: Scrambled eggs met tomaat
  • Lunch: Beetje van alles wat we gefotografeerd hebben (en whole30 proof was)
  • Diner: Groentefriet met zalmfilet
  • Tussendoor: wat nootjes

Eigenlijk eten we teveel nootjes tussendoor denk ik. Niet dat het veel is elke keer maar toch: het is wel een ding waar we snel de mist mee in gaan als we geen whole30 doen dus misschien handig om dat eens te minderen.

Het is weer warm en vandaag was een mega warme dag in de studio dus ben blij dat ik nu een paar dagen vrij ben voor het eerst in tien (of was het elf) dagen….!

 

Schrijf je in en ontvang gratis de gezonde recepten uit mijn kookboek Heerlijke Chaos

Je ontvangt een PDF met daarin het Gezonde hoofdstuk uit mijn boek. En daarnaast natuurlijk de nieuwsbrief!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment! Powered by ConvertKit
Tags : whole30 diary
Simone

Simone

Oprichter Everyday Healthy
Simone is foodfotograaf en foodblogger en maakt het zichzelf daarmee vaak niet al te makkelijk om op het goede (lees gezonde) pad te blijven. Ze gelooft niet in "hokjes" maar probeert voornamelijk vegetarisch te eten.

Leave a Response