Persoonlijk whole30 info

Dagboek van een whole30 – week 5

Zaterdag 8 juli – dag 27

  • Ontbijt: scrambled eggs met tomaat
  • Lunch: Venkel-sinaasappelsalade met kip
  • Diner: Drumstick met geroosterde broccoli

Zondag 9 juli – dag 28

Vandaag wilde ik wat nieuwe receptjes maken en vooral voor ontbijt want dat is het moeilijkste tijdens de whole30. Althans, ik denk dat de meeste mensen dat hebben. En succes! Ik maakte een soort van pap van noten en banaan met kokosmelk. Het recept kwam van de week al online, maar hoe lekker was dat! Het is wat knapperiger dan gewone havermout maar erg fijn als alternatief.

  • Ontbijt: tortilla met courgette
  • Lunch: Chai-notenpap met vers fruit
  • Diner: Zoete aardappelsoep Aziatische stijl

 

Maandag 10 juli – dag 29

Tom en ik waren een dag vrij samen en vandaar die lunch. We gingen naar Bataviastad, wat eigenlijk niet zo’n succes was. Doordat we Buffy ’s morgens naar de dierenarts hadden gebracht waren we eigenlijk een beetje van slag. En toch wilden we wat doen maar ja dat was dan toch niet helemaal hetzelfde. En iets te eten vinden is verrekte lastig in een oord als Bataviastad. Uiteindelijk dus een hamburger (zonder broodje) gegeten met friet. Technisch niet helemaal approved maar het kon ermee door. Dat maakten we ’s avonds weer goed met een heerlijke bloemkool couscous.

  • Ontbijt: Chai-notenpap met vers fruit
  • Lunch: Hamburger met frietjes
  • Diner: Bloemkool couscous met kip in tomatensaus
  • Tussendoor: cashewnootjes en amandelen

Dinsdag 11 juli – dag 30

De laatste dag! Time flies…. Een volledige recap volgt nog later maar het voelt ook niet als de laatste dag omdat we gewoon doorgaan. In gematigde vorm denk ik wel. Nog even kijken hoe we dat invulling gaan geven. To be continued dus!

  • Ontbijt: Tortilla met spinazie en paprika
  • Lunch: Eiersalade met veldsla en tomaat
  • Diner: Biefstuk (was over van de prive workshop vandaag) en bloemkool
  • Tussendoor: aardbeien

Ik gaf vandaag een prive workshop en het onderwerp was onder andere vlees. Dus een stuk mee naar huis mogen nemen en dat is wat we ’s avonds hebben gegeten.

Woensdag 12 juli – dag 31

Whiehoo! We hebben het gehaald! Ondanks het feit dat we nog wel door gaan ‘mogen’  we nu ook andere dingen eten. Officieel moet je nu dan producten gaan herintroduceren om te kijken hoe je er op reageert maar dat is na de 6e keer een tikkie onzinnig. Want dat weten we al… Maar omdat we doorgaan doen we het wel rustig aan. Vanmorgen lekker een bakje Griekse yoghurt genomen… Zo fijn dat dat nu weer af en toe kan!  En die vega burger was natuurlijk ook niet ‘approved’ maar wel lekker!

  • Ontbijt: Griekse yoghurt met fruit en zonnebloempitjes en chiazaad
  • Lunch: tonijnsalade met rucola
  • Diner: Vega burger met salade van koolrabi, tomaat en pruimen

En dat was dan meteen een mooie dag om mijn kapsel eens goed onderhanden te nemen bij de kapper.. 🙂 Zie hieronder voor het resultaat! Ik ben er blij mee in ieder geval…

Donderdag 13 juli – dag 32

  • Ontbijt: Tortilla met spinazie en paprika
  • Lunch: venkelsalade met tomaat en sinaasappel
  • Diner: Gebakken aardappeltjes met salade en kipfilet

Vrijdag 14 juli – dag 33

  • Ontbijt: Scrambled eggs met paprika
  • Lunch: Notenbrood met banaan en amandelpasta
  • Diner: Tomaten-wortelsoep
  • Tussendoor: Nootjes en ons eerste glas wijn sinds lang!

Vandaag een dagje thuis aan het werk dus ook meteen lekker een paar recepten gemaakt. Een nieuwe lading van de lijnzaadcrackers, de tomaten-wortelsoep (erg lekker!), vegan muffins en aardappelsalade voor Tom om zaterdag mee te nemen naar de markt. Ja planning is wel belangrijk als je een beetje de goede kant op wilt blijven gaan!

Al met al hebben we een paar dingen in ons voedingspatroon toegevoegd die niet whole30 zijn, zoals havervlokken (in de muffins) en dat wijntje. En dat is ok. In de basis eten we nog steeds whole30 en af en toe iets extra erbij dat mag nu weer.

Gerelateerd: De invloed van voeding

 

Schrijf je in en ontvang gratis de gezonde recepten uit mijn kookboek Heerlijke Chaos

Je ontvangt een PDF met daarin het Gezonde hoofdstuk uit mijn boek. En daarnaast natuurlijk de nieuwsbrief!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment! Powered by ConvertKit

Over de auteur

Simone van den Berg

Simone van den Berg

Simone is foodfotograaf en foodblogger en maakt het zichzelf daarmee vaak niet al te makkelijk om op het goede (lees gezonde) pad te blijven. Bovendien is er zoveel informatie over voeding en gezondheid te vinden en spreken onderzoeken elkaar voortdurend tegen. Om te proberen wat orde in de chaos te scheppen is ze begonnen met Everyday Healthy. Simone volgt momenteel de opleiding tot natuurvoedingsadviseur.

Voeg comment toe

Klik hier om een comment te plaatsen

Welkom bij

Gezondheid: we weten allemaal dat het belangrijk is. Maar hou zorg je ervoor dat je gezond blijft? Wat "moet" je eten en wat beter niet? En wat voor rol speelt beweging hierbij?

Op Everyday Healthy proberen we je wegwijs te maken in de wirwar van informatie die je links en rechts om je oren krijgt. En vullen we dat aan met lekkere recepten zodat je meteen aan de gang kunt!

I Quit Sugar

Categorieen

Nu aan het lezen

Niks missen?

Schrijf je in en ontvang gratis de gezonde recepten uit mijn kookboek Heerlijke Chaos

Je ontvangt een PDF met daarin het Gezonde hoofdstuk uit mijn boek. En daarnaast natuurlijk de nieuwsbrief!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment! Powered by ConvertKit