Hoofdgerecht Koolhydraatarm Vegetarisch Whole30 diner

Knapperige snijbiet met pijnboompitjes

Knapperige snijbiet | everydayhealthy.nl

Snijbiet

Als je het nou hebt over vergeten groentes, dan valt snijbiet volgens mij echt wel duidelijk in die categorie. Nog meer dan schorseneren en pastinaak die je tegenwoordig gewoon weer overal kunt kopen. Snijbiet daarentegen kom je niet zo vaak tegen. Althans, niet bij mij in de buurt (maar weet jij waar het te vinden is dan hoor ik dat natuurlijk graag)

Whole30 week 3

Ik bestel het overigens online, via Hoffweb. Je kunt daar online biologische groente bestellen. Rechtstreeks van de boer. Ideaal vind ik dus ik probeer eens per week een bestelling te doen. Ik heb daar toch een beter gevoel bij dan bij de groente uit de supermarkt. Want hoe biologisch is het daar echt? Ik heb zo mijn twijfels, maar daarover wellicht later meer.

Voor nu een lekker eenvoudig recept voor knapperige snijbiet. Ik combineer het met pijnboompitjes omdat ik vind dat het wel wat extra’s nodig heeft. Verder is het simpel en wil je dit als hoofdgerecht eten voeg er dan nog wel iets van eiwitten aan toe. Een lekker gekookt ei of een stukje vlees naar keuze.

Print

Knapperige snijbiet met pijnboompitjes

Knapperige snijbiet | everydayhealthy.nl
  • Author:
  • Prep Time: 10 minuten
  • Cook Time: 10 minuten
  • Total Time: 2 hours 20 minutes
  • Yield: 2 personen
  • Category: Groente

Ingredients

  • 500 gr snijbiet
  • 2 tenen knoflook, fijn gehakt
  • 1 ui, gesnipperd
  • handje pijnboompitjes, geroosterd
  • peper
  • zout
  • 1 el olijfolie

Instructions

  1. Snij de stengels van de snijbiet los van de bladeren. De stengels hebben wat langer nodig in de wok dus handiger om die apart te doen.
  2. Vervolgens snij je de stengels in stukjes en de bladeren rol je even op en snij je vervolgens in repen.
  3. Verhit de wok met de olijfolie en bak hierin de ui en de knoflook tot glazig. Bak tot glazig en voeg dan de stengels toe van de snijbiet. Roerbak die voor een minuutje of vijf of tot ze knapperig maar wel wat zachter zijn. Voeg het blad toe en bak dit mee tot het blad geslonken is (beetje zoals spinazie)
  4. Breng op smaak met zout en peper en strooi voor het serveren de pijnboompitjes eroverheen.

Schrijf je in en ontvang gratis de gezonde recepten uit mijn kookboek Heerlijke Chaos

Je ontvangt een PDF met daarin het Gezonde hoofdstuk uit mijn boek. En daarnaast natuurlijk de nieuwsbrief!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment! Powered by ConvertKit

Over de auteur

Simone van den Berg

Simone van den Berg

Simone is foodfotograaf en foodblogger en maakt het zichzelf daarmee vaak niet al te makkelijk om op het goede (lees gezonde) pad te blijven. Bovendien is er zoveel informatie over voeding en gezondheid te vinden en spreken onderzoeken elkaar voortdurend tegen. Om te proberen wat orde in de chaos te scheppen is ze begonnen met Everyday Healthy. Simone volgt momenteel de opleiding tot natuurvoedingsadviseur.

1 Comment

Klik hier om een comment te plaatsen

Welkom bij

Gezondheid: we weten allemaal dat het belangrijk is. Maar hou zorg je ervoor dat je gezond blijft? Wat "moet" je eten en wat beter niet? En wat voor rol speelt beweging hierbij?

Op Everyday Healthy proberen we je wegwijs te maken in de wirwar van informatie die je links en rechts om je oren krijgt. En vullen we dat aan met lekkere recepten zodat je meteen aan de gang kunt!

I Quit Sugar

Categorieen

Nu aan het lezen

Niks missen?

Schrijf je in en ontvang gratis de gezonde recepten uit mijn kookboek Heerlijke Chaos

Je ontvangt een PDF met daarin het Gezonde hoofdstuk uit mijn boek. En daarnaast natuurlijk de nieuwsbrief!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment! Powered by ConvertKit