Dieet & voeding

Vijf ingrediënten die je smoothies nog gezonder maken

Vijf ingredienten die je smoothie nog gezonder maken | everydayhealthy.nl

Ben jij een liefhebber van een smoothie in de ochtend?

Als je regelmatig deze vijf ingrediënten aan je vloeibare ontbijt toevoegt zorg je ook meteen voor een gezonder lichaam en gezondere darmflora.

Kurkuma

Ik vertelde al eerder over alle gezonde effecten die worden toegedicht aan kurkuma (geelwortel) dus voeg hiervan regelmatig wat toe aan je smoothie voor het beste effect. Verse kurkuma koop je bij de toko, maar in poedervorm kan natuurlijk ook. Zorgt ook meteen voor een frisse gele kleur aan je smoothie. Combineer bijvoorbeeld met mango, spinazie en kokosyoghurt. Let wel op want teveel kurkuma in je smoothie is niet lekker. Probeer de dosis dus even uit en voeg elke keer kleine beetje toe.

Gember

Gember werkt als een soort relaxtherapie voor je darmen. Het werkt ontstekingsremmend en als je veel last hebt van een opgeblazen gevoel en gasvorming dan helpt gember dit tegen gaan. Je kunt gember vers raspen in je smoothie of gembersap gebruiken (uit de slowjuicer)

Verse kruiden

Verse kruiden zijn ideaal om niet alleen smaak aan je smoothie toe te voegen maar ook de nodige micronutrienten. Zo helpt  peterselie bij het ontgiften van je lever, helpt koriander gif op celniveau te verwijderen en helpt basilicum tegen ontstekingen en helpt om verkoudheden en virussen te bestrijden.

Vijf ingredienten die je smoothies nog gezonder maken | everydayhealthy.nl

Appel cider azijn

Appel cider helpt om de PH van je lichaam te balanceren en stimuleert je darmfunctie en lymfeklieren. Doe elke keer een eetlepel appel cider in je smoothie en je zorgt ook meteen voor een fijne hoeveelheid zuur om de smaken in je smoothie te versterken.

Muntblaadjes

De olie in muntblaadjes stimuleren je gal wat je lichaam vervolgens gebruikt om vet te verteren en krampen in je darmen te verminderen. Dit zorgt ervoor dat gasvorming en een opgeblazen gevoel verminderen. Je kunt muntthee maken en dit koud bewaren in de koelkast. Voeg het dan toe aan je smoothie in plaats van water of melk de volgende keer dat je er eentje maakt.

Bron: Mind, Body Green

 

Schrijf je in en ontvang gratis de gezonde recepten uit mijn kookboek Heerlijke Chaos

Je ontvangt een PDF met daarin het Gezonde hoofdstuk uit mijn boek. En daarnaast natuurlijk de nieuwsbrief!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment! Powered by ConvertKit

Over de auteur

Simone van den Berg

Simone van den Berg

Simone is foodfotograaf en foodblogger en maakt het zichzelf daarmee vaak niet al te makkelijk om op het goede (lees gezonde) pad te blijven. Bovendien is er zoveel informatie over voeding en gezondheid te vinden en spreken onderzoeken elkaar voortdurend tegen. Om te proberen wat orde in de chaos te scheppen is ze begonnen met Everyday Healthy. Simone volgt momenteel de opleiding tot natuurvoedingsadviseur.

Voeg comment toe

Klik hier om een comment te plaatsen

Welkom bij

Gezondheid: we weten allemaal dat het belangrijk is. Maar hou zorg je ervoor dat je gezond blijft? Wat "moet" je eten en wat beter niet? En wat voor rol speelt beweging hierbij?

Op Everyday Healthy proberen we je wegwijs te maken in de wirwar van informatie die je links en rechts om je oren krijgt. En vullen we dat aan met lekkere recepten zodat je meteen aan de gang kunt!

I Quit Sugar

Categorieen

Nu aan het lezen

Niks missen?

Schrijf je in en ontvang gratis de gezonde recepten uit mijn kookboek Heerlijke Chaos

Je ontvangt een PDF met daarin het Gezonde hoofdstuk uit mijn boek. En daarnaast natuurlijk de nieuwsbrief!

We sturen geen spam. Uitschrijven kan op elk moment! Powered by ConvertKit