Menu
Koolhydraatarm / Lunch / Ontbijt / Whole30

Whole30 ontbijt: chorizobowl met groen

Delen is leuk!

Chorizobowl

O die ontbijtjes – chorizobowl

Toegegeven; doen ik mijn eetpatroon ging veranderen wist ik ook niet zo goed wat ik nu ineens moest ontbijten na jaren van een bak yoghurt met cruesli en fruit. Dat zijn van die patronen waar je zรณ aan gewend bent dat je een beetje in de war bent als dat ineens niet meer kan. Maar inmiddels draai ik mijn hand niet meer om voor de nodige variatie in de ontbijtjes.

Wel vaak een eitje

Nu ben ik echt gek op eieren. Ik vind het heerlijk en het is bovendien ook nog een uitstekende bron van eiwit. Dus een hele goede manier om de dag te beginnen. Deze chorizobowl is ook weer echt heerlijk en zorgt er gegarandeerd voor dat je de hele ochtend zonder hongergevoel door komt.

Kun je geen whole30 approved chorizo vinden dan kun je dit ook eten met stukjes krokant gebakken kip, ontbijtspek of een beetje tonijn. Kan allemaal. Dat maakt het ook zo lekker veelzijdig.

Vega optie: zie in recept bij de notities.

Ook lekker met ei is deze frittata met gehaktballetjes!

Chorizobowl met sla

Chorizobowl met sla

Yield: 1 persoon
Prep Time: 10 minutes
Total Time: 10 minutes

Ingredients

  • 50 gr chorizo in blokjes gesneden
  • Flinke pluk veldsla of andere sla naar keus
  • 50 gr kerstomaatjes
  • 1 ei
  • ยผ komkommer in plakjes
  • 1 el zelfgemaakte pesto

Instructions

    1. Bak eerst de chorizo uit. Doe geen vet in de pan. Er komt enorm veel vet uit de chorizo dus dat is niet nodig. Laat even bakken tot ze krokant zijn en laat dan uitlekken op keukenpapier.
    2. Bak het ei zoals jij het lekker vindt.
    3. Doe veldsla in een kom en top dit met komkommerplakjes, tomaatjes, de uitgebakken chorizo en het eitje.
      Doe wat van de pesto eroverheen.

Notes

Vega optie: De chorizo weglaten kan natuurlijk wel hier. Je hebt eiwitten van het ei, maar wel wat lastiger hier. Een avocado in stukjes is wel lekker erbij denk ik en zorgt voor wat romige smaken en het nodige vet. Een nootje erover voor een krokant element is lekker!

Simone van den Berg About Author

Al vanaf jongs af aan is Simone geinteresseerd in lekker koken. Door een ongeluk een aantal jaren geleden werd ze zich bewust van de invloed die voeding kan hebben op je gezondheid en begon de zoektocht naar de optimale manier om te eten. Simone heeft inmiddels de opleiding natuurvoedingsadviseur afgerond en Trainer hormoonfactor. Op dit moment is ze bezig met de opleidingen: Primal Health Coach, Overgang en voeding en Advanced Functional Nutrition.

No Comments

    Leave a Reply

    shares