Whole30 ontbijt of dessert met fruit en amandelboter | everydayhealthy.nl

Ei, ei, doe mij maar wat fruit erbij…

Omdat we nu al voor de zoveelste keer een whole30 (gaan) doen weet ik inmiddels dat de eieren vooral tijdens het ontbijt me op gegeven moment echt wel de keel uit hangen. Vorige keren hebben we op gegeven moment zelfs hamburgertjes gebakken als ontbijt (erg lekker trouwens), een soort noten en zaden cake gemaakt en zoals hier een fruit ontbijt. Nu is dit eigenlijk te licht als ontbijt moet ik erbij zeggen. Maar voor een keertje kan het best. Door de amandelboter en de noten die erbij zitten vult het nog wel aardig en zeker als je wat verder bent in je whole30 is het goed te doen.

En… zeker in de zomer is dit superlekker. Je kunt het natuurlijk aanvullen met wat voor fruit je dan ook wilt. Hier gebruikte ik blauwe bessen, frambozen en banaan. Maar net zo lekker met kersen, aardbeien, perzik of mango… Die banaan zou ik er wel in houden. Die zorgt ook weer voor net wat meer vulling dan de standaard fruitsoorten.

Whole30 ontbijt of dessert. Fruit met amandelboter

Gang Ontbijt
Voorbereidingstijd 1 uur 5 minuten
Bereidingstijd 16 uur 43 minuten
Porties 1 -2 personen
Auteur Simone

Ingrediƫnten

  • 1 of 2 bananen afhankelijk van je formaat bord
  • bakje verse frambozen
  • bakje verse blauwe bessen
  • handje hazelnoten
  • 1 a 2 el amandelboter
  • 1/2 tl kaneel

Instructies

  • Snij de bananen in plakjes en rangschik op een mooi bord.
  • Strooi hier losjes de frambozen, blauwe bessen en de hazelnoten overheen en eindig met wat kloddertjes amandelboter eroverheen. Bestrooi met wat kaneel.
  • Eet meteen want banaan verkleurt wel wat als je het te lang laat staan.